Добробут і фінансовий успіх будь-якої компанії безпосередньо залежить від розуміння значення двох головних складових бізнесу — «маркетингу» і «просування». У цій статті розглянемо ці поняття і позначимо чітку межу між ними.

Маркетинг: (marketing — в перекладі з англійської означає «дія на ринку», «ринкова діяльність») упаковка, позиціонування товару на ринку так, щоб домогтися максимально збуту (визначення дане Л. Роном Хаббардом).

Стратегія маркетингу складається з набору таких тактичних ходів, використавши які, ви досягнете своєї основної мети, а саме — підвищення доходів. Головна і стандартно працююча технологія маркетингу — це стратегія, виконання якої призводить до багатократного зростання доходу за рік (якщо мова йде про малий і середній бізнес) або до мільярдних додаткових доходів (у великому бізнесі). І це не зводиться до того, щоб просто «правильно подати рекламу» свого продукту — що відноситься до області просування. Стратегія маркетингу включає в себе дії з планування, аналітиці ринку, створення концептів, реорганізації.

Якщо доходи у вашій компанії збільшуються в два рази протягом року, то ваше керівництво цілком справляється із завданням стратегії маркетингу. Якщо ж доходи збільшуються в незначній мірі, то, швидше за все, керівники розбираються в продажах, але далекі від самого поняття «маркетинг».

Що ж таке «просування»? Це не весь маркетинг, а його частина, спрямована на клієнтів. Або — мета в отриманні відгуку.

Просування — це значить робити продукт (послугу) відомим і створювати про нього хорошу думку у споживача. Просування — це свого роду мистецтво запропонувати споживачам свій продукт так, щоб отримати відгук.

Просування складається з двох моментів: по-перше — ЩО пропонувати; по-друге — ЯК пропонувати, щоб отримати відгук.

Сьогодні існує безліч можливостей, щоб зробити свій продукт широко відомим і створити сприятливе враження, а значить — отримати відгук. І одна з основних можливостей — спілкування з клієнтами: сайти, листи, соціальні мережі, телефонні переговори і т.д. — все це лінії спілкування. І якщо розвивати цю тему ширше, то можна знайти сотні, тисячі способів просування.

Наприклад, коли ви посміхаєтеся клієнту, це залишає у нього сприятливе враження, яке вписується в образ вашої компанії. Бізнесмени як малого, так і великого бізнесу знають, що будь-яке необережне слово співробітника може зіпсувати імідж компанії, а добре — навпаки врятувати. Якщо при продажу своїх послуг або продуктів ви дійсно думаєте про споживачів, ви повинні бути коректні в спілкуванні, дотримуватися всіх правил хорошого тону. Навіть коли співробітники компанії одягнені «з голочки» — вони справляють солідне враження на покупців, викликають довіру до самої фірми.