Як продати свій товар дорожче, ніж у конкурентів, якщо він не відрізняється від їх продукції?

Це питання хвилює всіх продавців на ринку як продовольчому, так і промисловому. Хоча, вже давно відомо, що споживач не завжди дивиться лише на ціну, а ще й на якість і додаткові послуги, а саме — на обслуговування!

Отже, почнемо з технології, з якої треба починати працювати на конкурентному ринку. Незалежно від того, чим ви займаєтеся, це перша дія, яку ви робите, якщо, звичайно, вас турбує той факт, що конкурент продає такий самий товар і можливо переманює ваших постійних покупців.

Цю технологію розробив інструктор з маркетингу Л. Рон Хаббард — людина, яка створила найдетальнішу енциклопедію менеджменту. Організація, заснована Хаббардом, працює більш ніж в 170 країнах світу, і навіть через двадцять років після смерті засновника вона щорічно збільшує свої показники в 2-3 рази.

Сенс технології Хаббарда — дуже простий, але в той же час дуже відповідальний. Найскладніше — це грамотно виконати маркетингову дію, а саме: провести опитування клієнтів, задавши їм три-чотири запитання наступного типу:

«Що наша фірма (підприємство) повинна зробити для Вас, щоб Ви купували тільки наші товари, а не у конкурентів?».

Або ж таке питання:

«Які додаткові послуги Ви б хотіли отримувати, щоб це стало головним аргументом купувати товар лише у нас?».

Головне, при складанні подібних опитувань, слід звернути увагу на те, щоб запитання були зрозумілі споживачам, легко сприймалися на слух. Для цього можна спочатку перевірити це на своїх співробітниках, перш ніж йти до клієнтів.

Потім слід обробити результати і подивитися, що споживачі згадують найчастіше. Зазвичай, хороший результат дає опитування ста і більше клієнтів. Якщо опитування проведено грамотно та якісно, ви отримаєте чимало нових даних, які в подальшому вам допоможуть отримати гарантований прибуток. Деякі думають, що поняття «маркетингове дослідження» це тільки відстеження цін конкурентів. Звичайно, нагляд за ситуацією на ринку своєї галузі необхідний. Але це всього лише одна тисячна того, на що слід звернути увагу. Адже гроші вам приносять не конкуренти, а клієнти! Тому і важливі опитування потенційних клієнтів — споживачів вашої продукції або послуг. Після якісних опитувань у вас «дозріє» ідея: як слід реорганізувати діяльність своєї компанії і використовувати з користю конкурентні переваги.

Природно, що ситуації з конкуренцією багатозначні. У фірм-виробників існує конкуренція брендів, їх характеристик, обмежена можливість трансформувати виробництво, складні відносини з акціонерами і державою — все це може ускладнити мобільність змін для ефективної конкурентної боротьби.

У «Словнику сучасного менеджменту», який став відомий Л. Рон Хаббард, він наводить визначення слова «працювати»: «Визнавати свою нездатність грати в гру». І ще одне визначення: слово «серйозність» означає — «інтерес, викликаний загрозою покарання». Сьогодні чимало керівників і маркетологів починають «працювати» тільки тоді, коли стикаються з конкуренцією. І при цьому вони дуже «серйозні!!».

Не бійтеся «працювати», адже з конкуренцією можна боротися будь-якими гідними і чесними методами і способами!